Liczenie jest jedną z podstawowych umiejętności, jaką posiadamy. Doskonalimy ją każdego roku nauki, podczas którego wykonujemy coraz trudniejsze zadania matematyczne. Prosta z pozoru umiejętność może stanowić problem dla wielu dzieci, które są na etapie nauki liczenia.
Opanowanie liczenia wymaga czasu i regularnych ćwiczeń. Motywacja i koncentracja są niezbędne do osiągnięcia oczekiwanych wyników. Często zdarza się, że czas poświęcony na liczenie podczas nauki w szkole jest niewystarczający do opanowania całości materiału. Wtedy głównym rozwiązaniem są zajęcia dodatkowe dla dzieci.
Żeby nauczyć dziecko liczyć potrzeba czasu i cierpliwości. Opanowana przed rozpoczęciem nauki w szkole umiejętność liczenia zmniejsza stres związany z pierwszymi zadaniami do wykonania. Lecz wymaga dużej ilości czasu, jaki mogą poświęcić rodzice dziecku na naukę przed pójściem do szkoły.
Zajęcia dodatkowe pozwalają poświęcić więcej uwagi dziecku, które boryka się z problemami w nauce. Przygotowane przykłady i materiały do nauki umożliwiają znalezienie błędów, jakie popełnia uczeń w trakcie rozwiązywania przykładów. Takie zajęcia pozwalają przygotować również dziecko do nauki szkolnej, co stanowi ciekawe rozwiązanie dla przyszłych uczniów.
Duże maty piankowe na sklepie Raczkujemy
Wyrabiając w dziecku motywację i nawyk związany z przyswajaniem wiedzy stwarzamy możliwość pełnego korzystania z wiedzy, jaką może poznać w szkole. Rozwinięcie chęci do nauki i samodzielnego poznawania zagadnień jest kluczem w odpowiedzi na pytanie, jak wychować geniusza. Matematyka mentalna jest jedną z metod, które pozwalają przygotować dziecko do nauki szkolnej. Pozwala również rozwiązać problemy związane z nauką liczenia, jakie mogą wystąpić w późniejszych latach nauki. Szczególnie w okresie szkolnym, gdy pojawiają się dodatkowe czynniki mogące negatywnie wpływać na przyswajanie wiedzy takie jak stres i zmęczenie związane z nadmiarem czasu spędzonego w szkole.
Istota mentalnej arytmetyki opiera się na ćwiczeniu koncentracji poprzez wykonywanie różnych przykładów w trakcie prowadzonych zajęć. Zajęcia te pozwalają opanować umiejętność liczenia w sytuacji, gdy uczeń ma problemy z liczeniem. Metoda ma również na celu ćwiczeniu obu półkul mózgowych skutkujące poprawieniem koncentracji i zwalczenia lęku przed publicznymi wypowiedziami w trakcie zajęć.